IMPACTAREA PARTICIPĂRII LA CONCURSURILE BIBLICE ÎN VIAȚA TINERILOR
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.14856512Keywords:
value, education, religion, moral values, family, schoolAbstract
The impact of participation in Bible contests in the lives of young people.
We propose to continue approaching the educational act from the perspective of impacting a Christian in a society where biblical values are beginning to be disregarded. Our goal is to identify the main difficulties and possible solutions, because education is a lasting process, its existence being under the direct influence of the elements with which it interacts.
The research will follow two approaches: the approach from a theoretical perspective, and the second approach will be an x-ray of the impact that a Bible contest has on a group of teenagers and young people, following the solutions they offer to change the thinking of society. We live in a society inclined to superficiality, where spiritual and cultural landmarks and values are replaced by non-values. The message we want to send is like an alarm signal, emphasizing the importance of the involvement of the church in encouraging children/adolescents and young people to participate in Bible competitions and Olympics, competitions in which the Word of God changes mindsets and benchmarks.
References
Dicționare
• *** Biblia, traducerea Dumitru CORNILESCU, 1924, Ediția revizuită în 2014.
• *** Dicţionarul explicativ al limbii române, Academia Română, Institutul de Lingvistică „Iorgu Iordan”, București, Editura Univers Enciclopedic, 1998.
• *** Seche, Luiza, Seche, Mircea, Dicționar de sinonime al limbii române, București, Editura Univers Enciclopedic, 1997.
• *** Alfred BERTHOLET, Dicţionarul religiilor, trad. Gabriel Decuble, Iaşi, Editura Universităţii „Al.I. Cuza”, 1995.
• *** Enciclopedia de Filosofie și Științe umane, traducere de: Luminița Cosma, Anca Dumitru, Florin Frunză ș.a., București, Editura All Educational (De Agostini), 2007.
Lucrări de specialitate:
• BARCLAY, W., Educational Ideals in the Ancient World, 1959, cap. I, VI; F. H. Swift, Education in Ancient Israel, 1919.
• BRONSON, P., Merryman, A., Şocul educaţiei. O nouă perspectivă asupra dezvoltării copiilor, Piteşti, Editura Paralela 45, 2011.
• COJOCARU, Vasile Gh., Calitatea în educaţie, Chişinău 2007.
• DOBRIN, Emanuel, Importanța și necesitatea transmiterii mesajului Evangheliei către actuala generație de adolescenți influențată de tehnologia informațională și mass-media, Cluj Napoca, Editura Risoprint, 2020.
• DOHERTY, Sam, Principii ale predării ce ne vor ajuta să devenim învăţători mai buni, Mediaş, Editura SAMUEL S.R.L.
• MARCEL, Gabriel, A fi și a avea, trad. Ciprian Mihali, Cluj, Editura Biblioteca Apostrof, 1997;
• ECKHART, Meister, Cetățuia din suflet. Predici germane, trad. Sebastian Maxim, Iași, Editura Polirom, 2003.
• MACARTHUR, F. John, Ce spune Biblia despre creșterea copiilor. Planul lui Dumnezeu pentru educarea copilului tău, Făgăraș/BV, Editura Agape, 2005.
• MUNTEANU, Mirela, „Abordări teoretice privind studiul valorilor”, în Jurnalul libertății de conștiință ( Journal for Freedom of Conscience), Editions IARSIC, Les Arsc, France, 2019.
• ROTARU, Ioan-Gheorghe, “Valences of Education”, în Proceedings of the 23th International RAIS Conference on Social Sciences and Humanities, August 15-16, 2021, Princeton, NJ, United States of America, pp. 190-196.
• ROTARU, Ioan-Gheorghe, “Current Values of Education and Culture”, în Proceedings of the 23th International RAIS Conference on Social Sciences and Humanities, August 15-16, 2021, Princeton, NJ, United States of America, pp. 87-92.
• ROTARU, Ioan-Gheorghe, “Aspecte ale secularizării şi ale omului secularizat”, în Studia Universitatis Babeş-Bolyai, Theologia Orthodoxa, (2006), L-LI, nr.1, Cluj-Napoca, Presa Universitară Clujeană, pp. 251-266.
• STAN, E., Profesorul între autoritate şi putere, Bucureşti, Editura Teora, 1999.