ROLUL EDUCAȚIEI ÎN DEPĂȘIREA CONVINGERILOR LIMITATIVE ALE EXTREMISMULU IȘI INDIVIDUALISMULUI

Authors

  • Conf. univ. dr. psih. Delia-Mariana Ardelean Universitatea de Vest ”Vasile Goldiș”, Arad
  • Psih. Rozalia Rotaru Colegiul Tehnic ”Anghel Saligny”, Baia Mare

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.14887629

Keywords:

education, values, key skills, individualism, extremism

Abstract

The role of education in overcoming limiting beliefs of extremism and individualism.
Today’s education values represent significant challenges for education systems around the world. By adopting an integrated approach that emphasizes knowledge, respect and intercultural dialogue, education can contribute to building a more peaceful and inclusive society. Ultimately, education must be a transformative force that enables each person to become a responsible and empathetic global citizen.

References

• BÂLC Samuiel, „Omul integru: Între libertatea conștiinței și o libertate responsabilă”, în Jurnalul Libertății de Conștiință, vol.8, nr.1 (2020), pp.568-580.

• CRETU, L., “Repere teoretice ale formării valorilor morale a adolescenților moderni”, Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), vol.28, nr.2 (2022), pp. 124-134.

• CRISTEA, R.; CRISTEA, M., Personalitatea şi idealul moral, Bucureşti, Editura Albatros,1983.

• CRISTEA, S., “Valorile pedagogice”, Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 4, nr. 4 (2000), pp. 79-81.

• ILUT, P., “Atitudinea față de valori și imaginea de sine”, Studia Universitatis Babeș-Bolyai, Seria Sociologia, 1973.

• ILUT, P., Valori, atitudini şi comportamente sociale: teme actuale de psihosociologie, Iaşi, Editura Polirom, 2004.

• PÂSLARU, V., “Valorile educaţiei din perspectiva curriculară”, Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, vol.4, nr. 4 (2000), 20-22.

• PÂSLARU, V., “Valoare şi educaţie axiologică: definiţie şi structurare”, Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, vol. 35, nr.1 (2006), pp.5-10.

• PAUL, R. W., “Critical thinking: What, why, and how?”, New Directions for Community Colleges, vol.77 (1992), pp.3–24.

• PETCU, Cristian-Vasile „Cadrul juridic al dialogului ecumenic creştin” (“The legal framework of Christian ecumenical dialogue”), în volumul Simpozionului Internaţional ”Itinerario e il contenuto del formare ecumenico-studi ecumenici - Venetia”, Instituto di studi ecumenici S. Bernardino, Veneţia, 2008, pp. 422 – 450.

• PETCU, Cristian-Vasile, Importanţa legislaţiei canonice în realizarea dialogului inter-confesional creştin, în International Symposium „Itinerario e il contenuto del formare ecumenico-studi ecumenici – Venetia”, Veneţia, Instituto di studi ecumenici S. Bernardino, 2008, pp. 371 – 390.

• ROTARU, Ioan-Gheorghe, “A look at how the concept of human rights has evolved over time”, în Journal For Freedom of Conscience ( Jurnalul Libertății de Conștiință), vol 11, nr.2 (2023), pp.825-874.

• ROTARU, Ioan-Gheorghe, “Current Values of Education and Culture”, în Proceedings of the 23th International RAIS Conference on Social Sciences and Humanities, August 15-16, 2021, Princeton, NJ, United States of America, pp. 87-92.

• ROTARU, Ioan-Gheorghe, “Plea for Human Dignity”, Scientia Moralitas. Human Dignity - A Contemporary Perspectives, The Scientia Moralitas Research Institute, Beltsville, MD, United States of America, 2016, 1, pp. 29-43.

• ROTARU, Ioan-Gheorghe, “Valences of Education”, în Proceedings of the 23th International RAIS Conference on Social Sciences and Humanities, August 15-16, 2021, Princeton, NJ, United States of America, pp. 190-196.

• ROTARU, Ioan-Gheorghe, Om-Demnitate-Libertate, Cluj-Napoca, Editura Risoprint, 2019.

• VIANU, T., Opere. Vol. VIII, Introducere în teoria valorilor, București, Editura Minerva,1979.

• VINTILĂ, G.; TOADER-COMAN, M., Gândirea critică: o capacitate

esenţială a educaţiei pentru valori: ghid methodologic, Galaţi, Şcoala Gălăţeană, 2007.

Downloads

Published

2025-02-19

How to Cite

ROLUL EDUCAȚIEI ÎN DEPĂȘIREA CONVINGERILOR LIMITATIVE ALE EXTREMISMULU IȘI INDIVIDUALISMULUI. (2025). Journal for Freedom of Conscience (Jurnalul Libertății De Conștiință), 12(3), 276-282. https://doi.org/10.5281/zenodo.14887629